Halloweenský ZAN aneb jak nás všechny vyděsily kompoziční principy

Poslední říjnový den se u nás v ateliéru nesl ve znamení kompozičních principů- za domácí úkol jsme hledali kompoziční principy na jednotlivých stavbách, které jsme si vybrali- já měla La Rotondu od Andrey Palladia, nádhernou renesanční budovu, která by mohla sloužit jako učebnice pravidelnosti. Přesto musím přiznat, že jsem si s ní zpočátku příliš nevěděla rady a většinu principů jsem objevila šťastnou náhodou nebo metodou pokus omyl.

Tím ovšem naše dobrodružství s kompozičními principy neskončilo. Každý z nás si vybral jednu budovu z Musea Insel Hombroich a i na ní jsme museli hledat kompoziční principy. Já jsem sáhla po Auge-Tadeusz pavilonu, který je jakýmsi domkem s prosklenou střechou ukrytým v krabici.
Insel Hombroich je komplexem několika menších budov na pozemcích bohatého německého sběratele umění Karla Heinze Mullera a jejich autorem je Ervin Heerich, všechny domečky působí spíše jako sochařská díla než jako skutečné budovy.



Komentáře

Oblíbené příspěvky