První den v ateliéru aneb už vím, co je koncepční model

Bylo třetího října a já se poprvé ocitla v ZANu, tedy v našem prvním ateliéru. Nebudu lhát, byla jsem z toho dost vyděšená, na nové škole, s novými lidmi, z nichž jsem jménem znala snad jen jednoho. To se naštěstí brzy změnilo a po společném představení jsem byla schopná pojmenovat alespoň polovinu nových spolužáků.
Brzy poté přišlo první zadání- vytvořit koncepční model budovy, kterou jsme si vylosovali. Já jsem si vytáhla Zentrum Paul Klee v Bernu, o kterém se zmiňuji níže. 
Abych byla upřímná, žádný zázrak jsem nevytvořila, ukázalo se totiž, že nemám ponětí (a naštěstí jsem nebyla jediná), jak má takový koncepční model vypadat. A tak jsem místo ladné vlny, která by, myslím, velmi dobře vystihla myšlenku této nádherné stavby,vytvořila jakési tři trilobity, ze kterých jsem pak sama byla docela smutná. Když jsem doma budovu kreslila, řekla bych, že jsem měla příležitost si doopravdy uvědomit její ladnou kompozici. Příště už snad budu vědět, na co si dávat pozor.

Zentrum Paul Klee
Autor: Renzo Piano
Lokalita: Bern, Švýcarsko
Výstavba: 2002- 20.6.2005

"Když máte štěstí, výsledek vypadá přirozeně- něco příroda vytvořit mohla, ale nevytvořila"
R. Piano pro The New Yorker

Zentrum Paul Klee bylo postaveno v Bernu jako pocta tomuto švýcarskému malíři a ilustrátorovi. Základní myšlenkou celého projektu bylo "Klee does not deserve a museum, but a landscape" , tedy "Klee si nezaslouží museum, ale krajinu" a takovou krajinu Renzo Piano skutečně vytvořil.
Celý objekt je rozdělen do tří částí, připomínajících tři vlny a nebo také tři kopečky, které jsou plně integrovány do krajiny a působí spíše jako terénní výběžky. Tím bylo docíleno harmonického souladu s krajinou.
Toto souznění se odráží i ve funkci jednotlivých vln- v té největší se nachází lobby a přednáškový sál, prostřední konstrukce slouží jako muzeum děl Paula Klee a dalších krátkodobých expozic a ta nejmenší je věnována správě objektu a výzkumu.
Tyto tři struktury jsou propojené cestou, která prochází celým areálem centra.

Komentáře

Oblíbené příspěvky